Voor bedrijven die als gevolg van de coronacrisis werknemers in tijdelijke werkloosheid hebben geplaatst, heeft Baloise Insurance enkele opties:
- Premies voor de technisch werklozen worden doorbetaald en waarborgen blijven in voege (standaardkeuze), in tegenstelling tot wat het EB-contract voorziet.
-
Het EB-contract voor de technisch werklozen wordt geschorst t.e.m. 30/09/2021. De waarborg Overlijden kan niet geschorst worden en blijft minstens behouden tot 30/09/2021.
Het contract kan vanaf 01/10/2021 weer in voege worden gesteld zonder medische acceptatie en aan de oude interestgarantie. Universal Life contracten hervatten aan de interest van dat moment.
-
De betaling van premies voor de technisch werklozen wordt uitgesteld vanaf 30/03/2020 t.e.m. 30/09/2021 en de waarborgen (in functie van de gemaakte keuze) blijven in voege.
Hoe kun je het uitstel aanvragen?
Belangrijk: het uitstel van betaling en/of de reductie van de waarborgen of de schorsing moeten aangevraagd worden en worden niet automatisch verleend.
Neem contact op met je makelaar.
Een correcte aanvraag bevat:
- de aanvraag die van jou zelf uitgaat
- ofwel de keuze om de waarborgen te schorsen (niet voor de waarborg Overlijden);
- en/of de vraag om betalingsuitstel;
- telkens mét vermelding van de betrokken medewerkers én jouw ‘verklaring op eer’ dat ze tijdelijk coronawerkloos zijn;
- en het e-mailadres waarop je bereikbaar bent.
Baloise Insurance beoordeelt elke aanvraag. Wanneer wij hierop kunnen ingaan, bevestigen wij dat via e-mail.
Terugbetaling uitstelde premies
Je moet de uitgestelde premies betalen vóór 30/09/2021, onder de juiste referte.
Opmerking: het staat je vrij om de premies te betalen, zodra je opnieuw over de nodige financiële middelen beschikt. Uitstel van betaling is geen verbod om te betalen.
Kun je al een deel van de uitgestelde premies op een vroeger moment betalen? Dan raden wij aan dat te doen om de impact in het derde kwartaal van 2021 te beperken.