Gert De Winter wordt de nieuwe CEO van de Baloise Group

Bazel, De Raad van Bestuur van de Bâloise Holding nv heeft Gert De Winter benoemd als opvolger van Martin Strobel. De 49-jarige Gert De Winter zal zijn functie als Voorzitter van de Concerndirectie van de Baloise Group (Group CEO) op 1 januari 2016 aanvatten. Gert De Winter is momenteel CEO van Baloise Insurance in België en werkt al sinds 2005 voor Baloise.

"Het verheugt ons dat we met Gert De Winter de ideale persoon hebben gevonden voor de positie van Group CEO. Hij wist zich de afgelopen maanden in een selectieprocedure tegenover externe kandidaten met overtuiging te handhaven", aldus Andreas Burckhardt, Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Bâloise Holding nv. "We zijn ook fier dat we opnieuw intern een opvolger hebben gevonden voor deze topfunctie. Gert De Winter kent de sterke punten van Baloise door en door. Hij kan de onderneming voorbereiden op de toekomst in een context die steeds hogere eisen stelt, en een nieuw succesvol hoofdstuk schrijven", vervolgt Andreas Burckhardt. Gert De Winter verheugt zich op zijn nieuwe opdracht: "Baloise boogt op meer dan 150 jaar traditie. De gedreven medewerkers zijn er mee verantwoordelijk voor dat Baloise vandaag een van de rendabelste verzekeringsportefeuilles van Europa heeft. Dat is iets waar we allemaal fier op zijn. Samen met de ongeveer 7.600 medewerkers wil ik graag nog een hoofdstuk toevoegen aan dit succesverhaal".

Gert De Winter

De Belg Gert De Winter werkt al 11 jaar voor Baloise. Daarvoor was hij 16 jaar lang werkzaam bij Accenture, waarvan 4 jaar als partner. Hij begon bij de Baloise Group als Chief Information Officer (CIO) van Mercator Verzekeringen, nu Baloise Insurance, en staat sinds 2009 aan het hoofd van de onderneming in België als CEO. Onder zijn leiding kende de onderneming een sterke groei; enerzijds aangedreven door een sterke organische groei die op innovatie stoelt, anderzijds via een doelgerichte uitbouw van het marktaandeel in België met de overname van Avéro en Nateus. De managementteams van Mercator, Nateus en Avéro werden onder leiding van Gert De Winter met succes samengebracht in één enkel management voor Baloise Insurance. Gert De Winter dreef de expansie van de onderneming ook door in Wallonië. Vandaag hoort Baloise Insurance in de tak Niet-Leven tot de top 5 van België.

Gert De Winter komt aan het roer van een gezonde en goed geoliede onderneming. De sector staat echter voor fundamentele omwentelingen. "We kunnen er niet op vertrouwen dat wat in het verleden gewerkt heeft, ook in de toekomst succesvol zal zijn", aldus Gert De Winter. De lage rentevoeten, de toenemende reguleringsdruk en ook het veranderde consumentengedrag in het digitale tijdperk vragen innovatieve oplossingen.

Gert De Winter zal zijn functie als Group CEO op 1 januari 2016 aanvatten. Tot dan zal hij de zaken van de Belgische dochteronderneming verder behartigen. Een opvolger voor de positie als CEO van Baloise Insurance in België wordt tegen het einde van het jaar bepaald. Martin Strobel trekt zich eind 2015 terug als Group CEO. "Martin Strobel heeft Baloise in zijn 7 jaar als Group CEO gevormd en gekneed en er een van de succesvolste Europese verzekeraars van gemaakt. De Raad van Bestuur is hem daar zeer erkentelijk voor", zo besluit Andreas Burckhardt over de aftredende Group CEO Martin Strobel.