Baloise Insurance lanceert samen met BIVV de app Smart Drivers

Jongeren helpen om slimme en veilige bestuurders te worden en ongevallen te vermijden? Dat is een van de prioriteiten van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV), maar ook van Baloise Insurance. We lanceren daarom samen Smart Drivers.

‘We zijn blij dat we met Baloise Insurance kunnen bijdragen aan een veiliger verkeer. We zetten al langer in op preventie en voerden eerder zelf onderzoek uit met systemen die het rijgedrag registreren. Daaruit bleek duidelijk dat bestuurders veiliger gaan rijden als ze hun rijscores bekijken op de app. Deze app geeft feedback over snelheid, optrekken en bruuske remmanoeuvres en helpt daardoor ongevallen voorkomen. We hopen er ook de bezorgdheid van ouders mee te verminderen wanneer hun kinderen leren rijden en voor het eerst alleen de baan op gaan.’

Bart Walraet, woordvoerder Baloise.

Wat doet Smart Drivers?

We begeleiden de jongere in het leerproces om zijn rijbewijs te halen en in de eerste duizenden kilometers na het halen van zijn rijbewijs. Niet alleen die jongere, maar ook zijn ouders ondersteunen we in de begeleiding.

Hoe doen we dit concreet?

Enerzijds bieden we een toegankelijk en leuk online platform vol relevante informatie aan. Daarnaast begeleiden we de beginnende bestuurder via een app die hij gratis kan downloaden. Ontdek meer via www.smartdrivers.be

Enquête bij jongeren

Bij deze lancering van het platform ‘Smart Drivers’ hield het BIVV een online enquête bij bijna 400 luisteraars van de jongerenzenders MNM en Radio Contact. Ze werden bevraagd over hun ervaringen en angsten met betrekking tot (leren) rijden.

• 62% heeft schrik van het praktisch examen
  • 7% mannen vindt zichzelf na 1000 kilometer al ervaren bestuurder
  • 43% van jongeren vindt parkeren moeilijkste handeling tijdens het autorijden

Lees hier het volledige persbericht van het BIVV