Standard & Poor’s bevestigt de rating van Baloise en voegt er nieuwe aan toe

Basel, 30 juni 2017 Ratingbureau Standard & Poor’s heeft de sterke rating ‘A’ met stabiele vooruitzichten van Baloise bevestigd. Voor het eerst bracht Standard & Poor’s ook aparte ratings uit voor de dochterbedrijven van de Baloise Group in België en Duitsland en voor Bâloise Holding Ltd.

Standard & Poor’s bevestigde de rating ‘A’ met stabiele vooruitzichten van Baloise en erkent daarmee haar hele gezonde winstcijfers, de hoge rentabiliteit en sterke competitieve positie in haar rendabele kernmarkten. Het bureau kwalificeerde ook het risk management van het bedrijf als sterk. De stabiele vooruitzichten wijzen erop dat Standard & Poor’s er vertrouwen in heeft dat Baloise een sterke positie zal blijven behouden in haar kernmarkten en winst zal blijven maken.

Naast de rating voor de Zwitserse eenheid Baloise Insurance Ltd heeft Baloise ook voor het eerst ratings gekregen voor haar Belgische en Duitse dochterondernemingen Baloise Belgium nv en Basler Sachversicherungs-AG en voor Bâloise Holding Ltd. De nieuwe ratings voor de dochterondernemingen zullen de sterke groei in de doelgroepen ondersteunen.

Ratings van Standard & Poor’s

• Baloise Insurance Ltd (Zwitserland): Rating ‘A’ met stabiele vooruitzichten
  • Baloise Belgium nv (België): Rating ‘A’ met stabiele vooruitzichten
  • Basler Sachversicherungs-AG (Duitsland): Rating ‘A-’ met stabiele vooruitzichten
  • Bâloise Holding AG: Kredietrating van de emittent ‘BBB+’ met stabiele vooruitzichten

Deze media-informatie kunt u vinden op onze website www.baloise.com.