FR NL
Contact & Service Heb je schade of pech?

Niet leuk natuurlijk! Maar maak je geen zorgen, je staat er niet alleen voor. Samen met je makelaar staat Baloise klaar om je te helpen. Jouw veiligheid en gemoedsrust zijn onze belangrijkste zorg.

Baloise Assistance staat voor je klaar, 24/24 en 7/7
Bel 
+32 3 870 95 70 of mail naar assistance@baloise.be

assistance@baloise.be

Dan is je makelaar je eerste aanspreekpunt.

Makelaar zoeken

Bel 112 als je dringende hulp nodig hebt van een ambulance, brandweer of politie.

Wie en wanneer bellen
Wat voor soort schade wil je melden
Hoe schade aan je auto aangeven?

Je makelaar is je eerste aanspreekpunt en staat voor jou klaar van aangifte tot herstelling. Geef de schade zo snel mogelijk aan. Ben je graag voorbereid? Neem dan alvast volgende zaken bij de hand:

Voor een ongeval met een tegenpartij:

  • Het ingevulde Europees aanrijdingsformulier (voor- en achterzijde)
  • Een kopie van je verklaring aan de politie
  • Eventuele foto’s van de schade en/of de plaats van het ongeval

Zonder tegenpartij:

  • Eventuele foto’s van de schade en/of de plaats van het ongeval

Zoek je polisnummer alvast op, dat vind je onder andere terug op je verzekeringskaart.

Informeer bij je makelaar of een expertise nodig is. Die laat je best uitvoeren voor je schade laat herstellen. Als er een dringende herstelling nodig is om veiligheidsredenen, neem dan eerst foto’s van de schade.

Zoek een erkende hersteller in je buurt. Je makelaar heeft ook de bevoegdheid om een expert aan te stellen. Kiezen voor een erkende hersteller heeft veel voordelen waaronder een gratis vervangwagen voor de duur van de herstelling.

Lichamelijke schade na een ongeval? Welke verzekering komt tussen?

Je kunt op verschillende verzekeringen een beroep doen bij lichamelijke schade na een ongeval. Contacteer je makelaar om te bespreken welke verzekering tussenkomt. Of raadpleeg de interactieve gids van Assuralia.

Waar kun je op letten als je lichamelijke schade aangeeft:

  • Als je lichamelijke schade hebt na een ongeval raadpleeg je zo snel mogelijk een arts. Dat kan op de spoeddienst of via je huisarts.
  • Vraag aan je arts een medisch attest met een beschrijving van de letsels die het gevolg zijn van het ongeval.
  • Zorg ervoor dat je een overzicht bewaart van alle kosten. Bewaar daarom alle medische attesten en maak een kopie van alle dokters- en apothekersrekeningen.
  • Zoek je polisnummer alvast op, dat vind je op je contract.
  • Vul alvast de nodige typedocumenten in.
  • Doe je een aangifte met kwetsuren? Gebruik dan volgende aangifte.
  • Kreeg je het ongeval op weg van en naar het werk, breng dan ook je werkgever op de hoogte.
  • Als we de schadevergoeding bepalen, kunnen we je vragen om naar een raadgevende arts te gaan. De arts zal tijdens een medisch onderzoek je gezondheidstoestand beoordelen en/of je lichamelijke letsels (door het ongeval) omschrijven in een medisch verslag.
  • Dit moet je weten over je afspraak bij de raadgevende arts
Hoe schade aangeven binnen je familiale verzekering?

Geef de schade zo snel mogelijk aan bij je makelaar. Ben je graag voorbereid, neem dan alvast volgende zaken bij de hand:

  • De gegevens van alle betrokken partijen
  • Foto’s van de schade en/of plaats van de schade
  • Een duidelijke omschrijving van wat er precies gebeurd is
  • Je polisnummer, dat vind je terug op je contract
Hoe geef je diefstal aan?

Je makelaar is je eerste aanspreekpunt en staat voor jou klaar van aangifte tot eventuele herstellingen. Dien zo snel mogelijk klacht in bij de politie en geef de diefstal en eventuele schade aan bij je makelaar.

Ben je graag voorbereid? Neem dan alvast volgende zaken bij de hand:

  • Een kopie van je verklaring aan de politie
  • Een overzicht van dringende kosten die je gemaakt hebt bij eventuele schade
  • Een overzicht van de gestolen goederen en/of eventuele beschadigingen
  • Foto’s van eventuele schade
  • Facturen of certificaten van gestolen goederen met een bepaalde waarde
  • Je rekeningnummer
  • Je polisnummer, dat vind je terug op je contract

Wist je dat je dankzij onze brandverzekering recht hebt op bijstand? En wist je dat die bijstand helemaal gratis is?

Hoe schade aan je woning aangeven?

Je makelaar is je eerste aanspreekpunt en staat voor jou klaar van aangifte tot herstelling. Geef de schade zo snel mogelijk aan.

Ben je graag voorbereid? Neem dan alvast volgende zaken bij de hand:

  • Een overzicht van dringende kosten die je gemaakt hebt bij schade
  • Een lijst met beschadigingen
  • Foto’s van de schade en/of de plaats van de schade
  • Een overzicht van eigen werkuren als je zelf een dringende herstelling hebt uitgevoerd
  • Het polisnummer van je brandverzekering, dat vind je op je verzekeringscontract
  • Als je zaakvoerder of zelfstandige bent: je BTW-statuut
  • Bewaar altijd de beschadigde stukken als bewijsmateriaal

Probeer altijd de schade aan je woning te beperken, maar voer geen volledige herstelling uit. Wacht hiermee tot de expert is langsgekomen. Zo kan hij of zij op een correcte manier de schade vaststellen.

Heb je een brandverzekering bij Baloise? En heb je schade die de brandpolis verzekert? Dan kun je ervoor kiezen om die schade te laten herstellen via Keypoint met de formule ‘herstel in natura’. Interesse? Vraag ernaar bij je makelaar.

Zij matchen de geschikte vakman met jouw aanvraag. Kwaliteit en een correcte prijs gegarandeerd.

Wist je dat je dankzij onze brandverzekering recht hebt op bijstand? En wist je dat die bijstand helemaal gratis is?

Hoe schade door storm aangeven?

Je makelaar is je eerste aanspreekpunt en staat voor jou klaar van aangifte tot herstelling. Geef de schade zo snel mogelijk aan.

Ben je graag voorbereid? Neem dan alvast volgende zaken bij de hand:

  • Een overzicht van dringende kosten die je gemaakt hebt bij schade
  • Een lijst met beschadigingen
  • Foto’s van de schade en/of de plaats van de schade
  • Een overzicht van eigen (opkuis)werkuren als je zelf een dringende herstelling hebt uitgevoerd
  • Het polisnummer van je brandverzekering, dat vind je op je verzekeringscontract
  • Als je zaakvoerder of zelfstandige bent: je BTW-statuut
  • Bewaar altijd de beschadigde stukken als bewijsmateriaal

Probeer altijd de schade aan je woning te beperken, maar voer geen volledige herstelling uit. Wacht hiermee tot de expert is langsgekomen. Zo kan hij of zij op een correcte manier de schade vaststellen.

Heb je een brandverzekering bij Baloise? En heb je schade die de brandpolis verzekert? Dan kun je ervoor kiezen om die schade te laten herstellen via Keypoint met de formule ‘herstel in natura’. Interesse? Vraag ernaar bij je makelaar.

Zij matchen de geschikte vakman met jouw aanvraag. Kwaliteit en een correcte prijs gegarandeerd.

Wist je dat je dankzij onze brandverzekering recht hebt op bijstand? En wist je dat die bijstand helemaal gratis is?

Hoe schade door overstroming aangeven?

Je makelaar is je eerste aanspreekpunt en staat voor jou klaar van aangifte tot herstelling. Is er naast de schade aan je inboedel ook ernstige schade aan je gebouw, dan kan je makelaar een expert aanstellen om die te schatten. Verder kan je makelaar ook tips geven of saneringsbedrijven aanstellen voor herstelling of reiniging.

Geef de schade zo snel mogelijk aan.

Ben je graag voorbereid? Neem dan alvast volgende zaken bij de hand:

  • Een overzicht van dringende kosten die je gemaakt hebt bij schade
  • Een lijst met beschadigingen
  • Foto’s van de schade en/of de plaats van de schade
  • Een overzicht van eigen (opkuis)werkuren als je zelf een dringende herstelling hebt uitgevoerd
  • Het polisnummer van je brandverzekering, datvind je op je verzekeringscontract
  • Als je zaakvoerder of zelfstandige bent: je BTW-statuut
  • Bewaar altijd de beschadigde stukken als bewijsmateriaal

Probeer altijd de schade aan je woning te beperken, maar voer geen volledige herstelling uit. Wacht hiermee tot de expert is langsgekomen. Zo kan hij of zij op een correcte manier de schade vaststellen.

Heb je een brandverzekering bij Baloise? En heb je schade die de brandpolis verzekert? Dan kun je ervoor kiezen om die schade te laten herstellen via Keypoint met de formule ‘herstel in natura’. Interesse? Vraag ernaar bij je makelaar.

Zij matchen de geschikte vakman met jouw aanvraag. Kwaliteit en een correcte prijs gegarandeerd.

Wist je dat je dankzij onze brandverzekering recht hebt op bijstand? En wist je dat die bijstand helemaal gratis is?

Hoe medische kosten indienen binnen je hospitalisatieverzekering?

Geef de schade zo snel mogelijk aan bij je makelaar. Die is je eerste aanspreekpunt en zal je bijstaan bij het indienen van medische kosten.

Belangrijk:

  • Word je opgenomen in het ziekenhuis, doe dan steeds (vooraf) aangifte via het aangifteformulier.
  • Dien je medische kosten in via dit formulier.
  • Je kunt er ook terecht met je vragen voor wijzigingen in je hospitalisatieverzekering. Neem dan alvast je polisnummer bij de hand, dat vind je op je contract van je hospitalisatieverzekering.
  • Heb je een opnamefactuur zelf betaald of heb je naar aanleiding van een ziekenhuisopname nog bijkomende voor- of nabehandelingskosten? Of heb je kosten in verband met je dossier ‘Ernstige ziekte’? Vul dan dit kostenformulier in.
  • Neem alvast het rekeningnummer bij de hand waarop wij de eventuele kosten mogen terugstorten.

Bekijk zeker procedures voor

Wil je een beroep doen op de waarborg Bijstand? Dan kun je rechtstreeks contact opnemen met de bijstandsverzekeraar Europ Assistance.

Bij hospitalisatie in België of het buitenland: + 32 3 870 95 70 of + 32 2 533 79 57 (Hospitas)

Heb je andere vragen over je hospitalisatieverzekering? Vul dan ons contactformulier in. We verwerken je vraag zo snel mogelijk.

Schade binnen een e.baloise-verzekering aangeven?
  • Schade in je Cycle Safe Plus-polis? Vul het online aangifteformulier in via het klantenportaal van e.baloise.
  • Schade in je Travel Safe-polis? Op je onlineklantenportaal kun je de verschillende documenten voor schadeaangifte downloaden. Vul het juiste document in en stuur het door via mail naar schade.travelsafe@baloise.be.
  • Schade in je Event Safe-polis? Vul het online aangifteformulier in via het klantenportaal van e.baloise.
  • Schade in je Cyber Safe-polis? Neem zo snel mogelijk contact op met Baloise Assistance via + 32 3 870 95 70 of assistance@baloise.be.
Hoe geef je een arbeidsongeval aan?

Heb je een ongeval onderweg naar kantoor of naar huis of op het werk? Breng dan zo snel mogelijk je werkgever op de hoogte. Je werkgever zal het ongeval aangeven bij de arbeidsongevallenverzekeraar.

Ga ook meteen naar een arts en vergeet daar zeker geen medisch attest op te vragen. In dat medisch attest zal een beschrijving staan van de letsels die het gevolg zijn van het ongeval. Dat medisch attest bezorg je aan je werkgever.

Arbeidsongeval aangeven als werkgever

 

Andere vragen of schade aangeven?

Contacteer je makelaar, die staat altijd voor je klaar.

Zoek een makelaar in jouw buurt

Hij helpt je met:

  • de aangifte van schade
  • advies op maat over verzekeringsoplossingen
  • vragen over jouw verzekeringen of dossier

Status van jouw dossier opvolgen?

Ook hiermee helpt je makelaar je verder!

Makelaar zoeken