Nieuwe aansluitingen
Je hebt een nieuwe medewerker aangeworven? Gefeliciteerd! Je wilt die werknemer natuurlijk informeren over de voordelen die hij geniet dankzij jouw groepsverzekering. En uiteraard wil je de aansluiting zo vlot mogelijk laten verlopen.
De wetgever verplicht elk bedrijf met een groepsverzekering om nieuwe medewerkers (die behoren tot de categorie waarvoor je de verzekering afsloot) onmiddellijk en zonder onderscheid aan te sluiten. Dus ook medewerkers die je met een tijdelijk contract zou aanwerven.
Daarom bezorg je ons alle informatie via levenbeheer-eb@baloise.be. Je gebruikt daarvoor best het gepersonaliseerde Excel-bestand. Beschik je nog niet over een gepersonaliseerd Excel-bestand? Neem dan contact op via levenbeheer-eb@baloise.be, zodat wij je op eenvoudige aanvraag een gepersonaliseerde versie kunnen bezorgen. Dat maakt het beheer voor jou en ons gemakkelijker.
Als we de aansluiting hebben verwerkt, bezorgen we je een Benefit Statement. Je hoeft niets terug te sturen.
We bezorgen je ook een verrekeningsstaat met de afrekening van de premies.
Had je nieuwe werknemer voordien al een groepsverzekering en hij wil zijn opgebouwde reserves meenemen in zijn huidig plan?
Dan is het belangrijk dat hij ons dat onmiddellijk laat weten via dit document. Wij nemen contact op met de vorige verzekeraar en bezorgen een nieuw Benefit Statement waarop de reserves staan die overgedragen werden.
Wenst de nieuwe aangeslotene reeds bij opstart de begunstigden bij overlijden aan te passen?
Dan laat hij ons dat onmiddellijk weten via dit formulier.
Voorziet je plan in een persoonlijke bijdrage van de aangeslotene, dan moet je dat premiegedeelte ook doorgeven aan je sociaal secretariaat. Zo kan het sociaal secretariaat dat in mindering brengen van het loon van je werknemer.
Voorziet je plan in een waarborg Arbeidsongeschiktheid of Hospitalisatie? Dan ben je verplicht de werknemer erop te wijzen dat hij recht op heeft om zelf voorzieningen te treffen voor wanneer hij later uit je plan zou stappen en die waarborg(en) op individuele basis wil verderzetten. Je vindt alle informatie hier.
Opmerking: Wij kunnen pas dekking verlenen zodra we in het bezit zijn van de persoonsgegevens en de eventuele medische formaliteiten. Voor medische formaliteiten mag er rechtstreeks contact opgenomen worden met de dokters, medische centra en ziekenhuizen.