Blogs

Coronacrisis: wat zijn de overkoepelende maatregelen die genomen zijn?

27 maart 2020
Coronavirus
Assuralia heeft gezocht naar oplossingen zodat de meest getroffen bedrijven en gezinnen deze crisis zo goed mogelijk kunnen doorstaan. Concreet gaat het om extra bescherming voor tijdelijk werklozen en voor bedrijven die getroffen zijn door deze crisis.

Een kort overzicht

Assuralia, de koepelorganisatie van verzekeraars, heeft samen met o.a. Baloise Insurance maatregelen uitgewerkt om in het bijzonder extra kwetsbare mensen en bedrijven te ondersteunen tijdens deze coronacrisis. Een overzicht: 

  • Een uitstel van 6 maanden (30/03 – 30/09) van de terugbetaling van kapitaal en betaling van interesten op hypotheekleningen voor gezinnen en bedrijven in moeilijkheden.
  • Uitstel van betaling voor de premie van de schuldsaldoverzekering en de brandverzekering gekoppeld aan die hypotheekleningen gedurende dezelfde periode.
  • Het uitstellen van de betaling van de premies van verzekeringen gedurende 6 maanden (30/03 – 30/09) voor bedrijven die hun activiteit omwille van de overheidsmaatregelen (KB 23/03/2020) moeten stilleggen.
  • Uitstel van betaling van overige bedrijfsleningen overeenstemmend met het uitstel voor hypotheekleningen.

Lees hier het volledige persbericht van Assuralia.

We beleven ongeziene tijden, met veel onzekerheid door steeds wijzigende omstandigheden en met zeer strikte overheidsmaatregelen. Dat heeft een enorme impact op ons beroeps- en privéleven. We stellen alles in het werk om onze medewerkers, makelaars en klanten maximaal te ondersteunen. Tegelijk besef ik dat niet alles van een leien dakje loopt en dat de vele veranderingen die razendsnel op ons afkomen niet evident zijn. Bedankt voor jullie flexibiliteit, begrip en vertrouwen! – Henk Janssen, CEO Baloise Insurance

Welke extra inspanningen leveren wij om onze klanten een hart onder de riem te steken?

We voeren enkele tijdelijke en gratis uitbreidingen en maatregelen in voor een aantal verzekeringen. Welke dat zijn en wat er verandert, vind je terug via onze FAQ-pagina. Enkele voorbeelden:

  • Gratis uitbreiding voor medisch hulppersoneel dat extra helpt om het coronavirus in de instellingen in de gezondheidszorg mee te bestrijden.
  • Een versoepelde bewijsregeling voor thuiswerkers die omwille van de coronacrisis hun job thuis uitvoeren.
  • Gratis uitbreiding van contracten Auto, Burgerrechtelijke Aansprakelijkheid en Arbeidsongevallen voor bedrijven die producten aan huis leveren.
  • Lees het volledige overzicht op onze FAQ-pagina.

Heb je nog vragen?

Neem dan contact op met je makelaar en hou je polisnummer bij de hand. Verzekeringskantoren mogen openblijven, maar we raden aan om telefonisch of via internet contact op te nemen.