FR
NL
FR
NL
Wagenpark Uitgebreide Baloise Truck Assistance
Wat te doen in geval van pech?

Heb je bij je polis Mobility Safe 2 ook een Uitgebreide Baloise Truck Assistance genomen? Dan verlenen wij hulp wanneer je vrachtwagen of trekker niet meer kan rijden door pech onderweg. Wij verlenen ook hulp aan de aanhangwagen of de oplegger die gekoppeld is aan het voertuig.

Voor welke voertuigen geldt deze verzekering?

De verzekering geldt voor vrachtwagens, trekkers en gekoppelde voertuigen (trekker + oplegger of vrachtwagen + aanhangwagen) met een M.T.M.-gewicht tussen 3,5 t en 44 t. Het voertuig is op de startdatum van de verzekering bovendien jonger dan 15 jaar. Wij geven geen hulp meer aan voertuigen die 25 jaar of ouder zijn.

In welke landen geldt deze verzekering?

Deze service krijg je in alle landen waarvoor de verzekering geldt die vermeld staan op de groene kaart.

Aan wie verlenen wij hulp?

Aan de verzekeringnemer, de eigenaar van het verzekerde voertuig, de bestuurder en een eventuele tweede bestuurder van het verzekerde voertuig.

Wat dekt de Uitgebreide Baloise Truck Assistance?
Jouw voordelen?

Technische bijstand in geval van pech

  • pechverhelping ter plaatse;
  • bijstand na een lekke band (maximaal 2 lekke banden per verzekeringsjaar);
  • is de herstelling ter plaatse niet mogelijk? Dan slepen wij het motorrijtuig en de gekoppelde aanhangwagen of oplegger naar een hersteller;
  • wij brengen het voertuig dat langer dan 8 werkdagen in het buitenland geïmmobiliseerd is terug naar een hersteller in België.

Bijstand aan verzekerde personen

  • wij regelen een verblijf in hotel voor de bestuurder in afwachting van de herstelling van het motorrijtuig;
  • repatriëring van de bestuurder die langer dan 36 uur in België of 4 dagen in het buitenland geïmmobiliseerd is na pech;
  • ook als je motorrijtuig gestolen is, brengen wij de bestuurder naar huis;
  • wij betalen de verplaatsingskosten voor het sturen van een bestuurder om het herstelde voertuig op te halen bij de hersteller.

Extra diensten

  • opsturen van wisselstukken naar het buitenland;
  • het voorschieten van geld in het buitenland voor de aankoop van wisselstukken of voor de meest noodzakelijke, niet-medische uitgaven na pech of na diefstal van uw motorrijtuig in het buitenland;
  • beslis je om het wrak van je voertuig ter plaatse achter te laten? Dan zorgen wij voor de formaliteiten bij de legale achterlating en betalen wij ook de bewakingskosten voor de achterlating.

Let op! In de Algemene Voorwaarden staat wat onze maximale tussenkomsten zijn voor alle hulp die je kunt krijgen.

Wat is niet gedekt?

Let op! In sommige situaties krijg je geen hulp via de Uitgebreide Baloise Truck Assistance

Voorbeelden:

  • als het schadegeval opzettelijk is veroorzaakt;
  • als de bestuurder geen geldig rijbewijs heeft of niet mocht rijden volgens de Belgische wetgeving;
  • als de bestuurder alcohol, medicijnen of drugs heeft gebruikt;
  • als de schade het onmiddelijke gevolg is van een natuurramp
  • als de schade ontstaat door overbelasting.
Heb je hulp nodig?

Bel of mail ons als je hulp nodig hebt.

Wij helpen jou of zorgen ervoor dat je hulp krijgt. De diensten zijn 24 uur per dag, 7 dagen op 7 bereikbaar.

Makelaar zoeken
Downloads
Algemene Voorwaarden Uitgebreide Baloise Truck Assistance pdf - 108 KB IPID Uitgebreide Baloise Truck Assistance pdf - 234 KB
Wil je een polis nemen?

Met de Uitgebreide Baloise Truck Assistance verlenen wij je een aantal diensten wanneer je motorrijtuig niet meer kan rijden na pech of diefstal. De dienst wordt verleend als hij de wetgeving of de administratieve regelgeving of de gezondheidswetten volgt die gelden in de landen waar wij hulp verlenen. Het is een contract onderworpen aan Belgisch recht. De overeenkomst duurt een jaar en wordt stilzwijgend verlengd. Wil je een polis nemen? Bekijk de IPID-fiche, onze Algemene Voorwaarden en onze segmentatiecriteria om je grondig te informeren over je wettelijke bescherming op www.baloise.be. Wil je meer informatie? Neem dan contact op met je makelaar.

Heb je klachten?

Heb je klachten? Laat het ons weten per brief, telefonisch (078 15 50 56) of per e-mail (klacht@baloise.be). Biedt dat geen oplossing? Dan kun je contact opnemen met de Ombudsman van de Verzekeringen: www.ombudsman.as, de Meeûssquare 35 - 1000 Brussel.